Οδηγηθείτε στην Επιχειρηματική Επιτυχία, μελετώντας τις δυνατότητες της επιχείρησης σας, και εκτελέστε με επιτυχία το σχεδιασμό των οικονομικών σας στόχων.
Μην βασιστείτε στη τύχη αλλά καταγράψτε με ρεαλισμό τις δυνατότητες και τις αδυναμίες των λειτουργικών τμημάτων της εταιρείας σας. Θα αποκτήσετε έτσι την αυτοπεποίθηση για να προγραμματίσετε τις κινήσεις σας και να πραγματοποιήσετε το στρατηγικό σας πλάνο.
Μελετήστε τις Δυνατότητές σας
Συγκεντρώστε τις πληροφορίες που αφορούν το αντικείμενο και τη ροή εργασιών όλων των λειτουργικών τμημάτων και επικεντρώστε το ενδιαφέρον σας ιδιαίτερα σε:
- Πωλήσεις
- Κόστος πωλήσεων και λειτουργικά έξοδα
- Κύκλωμα ταμιακών ροών
- Χρηματοδότηση και Τράπεζες
- Διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
- Επενδύσεις
Ολοκληρώστε την προσπάθεια καταγραφής των διαφόρων αντικειμένων και αξιολογήστε τα δυνατά σας σημεία που θα σας οδηγήσουν στην επιχειρηματική επιτυχία σας και τα αδύνατα, τα οποία θα προσπαθήσετε να περιορίσετε η να εξαλείψετε. Επίσης γνωρίστε τους ιδιαίτερους παράγοντες που θα σας διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό.
Πετύχετε τους Στόχους σας
Τώρα είστε έτοιμοι! Οι δυνάμεις του στρατού σας περιμένουν να τις οδηγήσετε σε νικηφόρα μάχη!
Πως θα πραγματοποιηθεί αυτό;
Συγκεντρώστε τα όπλα, τα εφόδια και το έμψυχο υλικό και δείξτε το σχέδιο μάχης στους στρατηγούς (υπεύθυνους των τμημάτων). Αυτοί με τη σειρά τους αξιοποιώντας τα μέσα που διαθέτουν, θα προσπαθήσουν να οδηγήσουν τους στρατιώτες (εργαζόμενους στα τμήματα) σε νίκη.
Υπάρχουν αναλογίες μεταξύ της πολεμικής και της επιχειρηματικής στρατηγικής!
Ας δούμε με ένα παράδειγμα από τον μάχιμο κλάδο των βιοτεχνιών ενδύσεως, τη ροή εργασιών που ακολουθείται στην περίπτωση καθορισμού του στόχου πωλήσεων για το επόμενο χρόνο:
- Ο υπεύθυνος του τμήματος πωλήσεων, προτείνει στη διοίκηση της εταιρείας την διάθεση ενός νέου προϊόντος σε νέους και παλαιούς πελάτες, με αναμενόμενη αύξηση πωλήσεων 7% και μικτού κέρδους 3% για το 2018.
- Η πρόβλεψη προέρχεται από τους πωλητές της εταιρείας ,οι οποίοι κατέγραψαν την επιθυμία των πελατών για την προοπτική νέων αγορών.
- Το τμήμα παραγωγής, πληροφορείται από το τμήμα πωλήσεων για τις ποσότητες και τα είδη που θα απαιτηθούν, καταγράφει τις ανάγκες για υφάσματα και υλικά και προγραμματίζει την γραμμή παραγωγής.
- Το τμήμα αγορών προγραμματίζει τις αγορές που απαιτούνται από τους προμηθευτές, σχεδιάζει τις δράσεις για την βέλτιστη ποιότητα, την χαμηλή τιμή αγοράς των αποθεμάτων και την έγκαιρη παράδοση τους.
- Το τμήμα οικονομικής διαχείρισης ή προϋπολογισμού, καταγράφει όλα τα οικονομικά στοιχεία πωλήσεων και κόστους, παρακολουθεί και τέλος, ενημερώνει για την επιτυχή εκτέλεση η όχι των προβλέψεων – δράσεων.
Στην περίπτωση αυτή διακρίνουμε ότι η ροή εργασιών των τμημάτων ακολουθεί κατά σειρά τις διαδικασίες, που είναι απαραίτητες για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό – εκτέλεση – έλεγχο ενός πλάνου πωλήσεων.
Οι εργαζόμενοι στα τμήματα εκτελούν τις εργασίες του σχεδίου και ευθυγραμμίζουν τις προσπάθειες τους με αυτές των συναδέλφων τους στα άλλα τμήματα (focus and alignment). Από την κατάλληλη επιλογή, εκπαίδευση και διοίκηση του έμψυχου υλικού εξαρτάται η αποδοτικότητα και η παραγωγικότητα της υλοποίησης κάθε σχεδιασμού.
Συμπέρασμα
Ξεκινήστε άμεσα τον προγραμματισμό. Φέρτε στην επιφάνεια τις δυνατότητες της επιχείρησής σας και ξεκινήστε την περιπέτεια της γνώσης και της ανάπτυξης.
Ο δρόμος για την επιχειρηματική επιτυχία δεν είναι εύκολος. Αν ακολουθήσετε όμως βήμα -βήμα και με συνέπεια την πορεία σας, θα ανταμειφθείτε για την προσπάθεια σας!